top of page
0701 RJD Fa.jpg

بهار ۱۴۰۲

اگر مشترک کارنما هستید

وارد سایت شوید

اگر هنوز اشتراک کارنما را

دریافت نکرده‌اید به این‌جا بروید

​​

پرسشی هست؟ 

با ما از راه‌های زیر تماس بگیرید

ایمیل

tamaas@kaarnamaa.com

Fehreste Kaamel

فهرست کامل مقاله‌های فصل‌نامه‌ی کارنما

بهار  ۱۴۰۲​​

  • مو: درنگی بر حجاب در کار هنرمندهای زن ایرانی | رها خادمی

  • تن رسانه نیست: سه اجرا از «زن، زندگی، آزادی» | رها خادمی

  • بازیافتِ تن‌ها: سویه‌های دیداری و لمسیِ «خویشاوند ساختن»* در قیام ژینا  | کامنوش خسروانی

  • رقص بر خاکسترهای معبد/شهر | سبا معمار

  • پُستر‌های مِه ۶۸: هنر در خیابان | کارنما

  • برنامه‌ات چیه؟ انقلاب! «واگردانی» یا هنر برانداز | هژیر راد

  • درس‌هایی که نیاموختیم: گرنیکا و هنر سیاسی | کارنما

  • کنش مستقیم در «زن، زندگی، آزادی» | کارنما

0701 RJD Fa.jpg

زمستان  ۱۴۰۱​​

  • آسیه امینی

  • فرح اصولی

  • فائقه بقراطی

  • پرستو فروهر

  • سحر آزاد

  • مهرنوش علی‌مددی

  • سیمین کرامتی

  • محمدحسین ماهر

  • ثمیلا امیرابراهیمی

  • ناهید حقیقت

  • مریم زندی

  • نیوشا توکلیان

  • زانیار بلوری

  • معصومه مظفری

  • شهلا حسینی

  • سونیا بالاسانیان

RJD0604 Fa.jpg

پاییز  ۱۴۰۱​​

فرامتن: زن، زندگی، آزادی

KN0603 Persian.jpg

بهار  ۱۴۰۱​​

  • دَن گرَهَم: ۱۹۴۲-۲۰۲۲ | نرگس کریمیان

  • لُرنس وینِر: ۲۰۲۱-۱۹۴۲ | نرگس کریمیان

  • وِین تیبو: ۲۰۲۱-۱۹۲۰ | فروزان نظری

  • بِل هوکس: ۲۰۲۱-۱۹۵۲ | الهام سالمیان

  • دِیو هیکی: ۲۰۲۱-۱۹۴۰ | مهران خوش‌نویس و الهام سالمیان

  • ژان‌لوک نانسی: ۲۰۲۱-۱۹۴۰ | کاوه زهدی

  • نیک زِد: ۲۰۲۲- ۱۹۵۸ | هژیر راد

  • ویرجیل اَبلوُ: ۲۰۲۱-۱۹۸۰ | کارنما

  • اِیتیل عَدنان: ۲۰۲۱-۱۹۲۵ | کارنما

  • حسین والامنش: ۲۰۲۲-۱۹۴۹ | کارنما

  • فرامتن: یُناس هوشل

  • گذر و اجراگری هویتی در هنر کری مِی ویمز | علی رضا صحاف زاده

  • درس‌هایی درباره‌ی اندیشه‌ی برانداز: مارکی دُ ساد و آوان‌گارد | علی رضا صحاف زاده

  • بگذار سندها روشن‌کنند: تاریخ سیاسی اَکت‌آپ نیویرک، ۱۹۸۷-۱۹۹۳ | کارنما

  • نگاه خیره‌ی سیاه | کارنما

  • معماری در جامعه‌گرایی جهانی | مهران خوش‌نویس

  • وقت عکس: نقدهای هنری مهران مهاجر | سام مهتشم

RJD 0601-9-12-22-Fa.jpeg

زمستان ۱۴۰۰​​

  • گونه‌شناسی هنر نوگرای ایران، دهه‌ی پنجاه تا هفتاد میلادی | رها خادمی

  • حراج تهران و سازوبرگ ایدئولُژی حکومتی در هنرهای دیداری | میلاد رستمی

  • ماتریس دیداری و آرایش پیاپی در هنر پسامفهومی | علی رضا صحاف زاده

  • جَسپر جانز | حسین ایالتی

  • ماده و میل در مجسمه‌سازی پسامینیمال | کارنما

  • فرامتن: سونیا بالاسانیان

  • کثرین اُپی | علی رضا صحاف زاده

  • کارنمای فراگیر فیلم‌های اندی وارهُل | کارنما

  • عکاسی بومی | کارنما
     

RJD0504 260427 Fa.jpg

پاییز ۱۴۰۰​​

  • زوال خرد مردانه و آینده‌ی فمینیستی | میلاد رستمی

  • جودی شیکاگو: کنش‌گری و آفرینش | سام مهتشم

  • انتزاع دربرابر پیکرنمایی در کار نخستین نسل هنرمندهای زن نوگرای ایران | رها خادمی

  • فرامتن: ران اِیثی

  • دیگری‌بودن در زمانه‌ی همه‌گیری‌ها | سام مهتشم

  • تاریخ‌نگاری در مرکز | رها خادمی

  • پارسایی کوییر: مرزشکنی و تاب‌آوری در هنر اجرای پایان سده‌ی بیستم | علی رضا صحاف زاده

  • مِرس کانینگهم: فرای خودسرانگی

  • هلن فرنکن‌ثالر: وقار وحشی

  • استیون شُر: فولادشهر و اسلایدها

  • گاه‌شمارهای هنری 

  • چاک کلُس: ۲۰۲۱-۱۹۴۰ | فروزان نظری

  • لوییز فیشمن: ۲۰۲۱-۱۹۳۹ | سارا سرافرازفرد
     

RJD0503-12022022Fa.jpg

تابستان ۱۴۰۰​​

  • پیکر در مرز انتزاع | میلاد رستمی

  • جولی مریتو: تیرگی و دیگری | مهسا بیگلو

  • انتزاع و هویت زن در هنر مدرن | سام مهتشم

  • فرامتن: عُمِر فست

  • لین هرشمن لیسن: واسازی اول شخص مفرد | حسین ایالتی

  • سه، دو، یک: تن‌های اَلیس نیل | کتایون دشت‌بازی

  • انا هَلپرین: ائتلاف زندگی و هنر | کامنوش خسروانی

  • ریچرد نُناس: ۲۰۲۱-۱۹۳۶

  • مری بِث ادِلسن ۲۰۲۱-۱۹۳۳ | الهام سالمیان

  • جین یانگ‌بلاد ۲۰۲۱-۱۹۴۲ | فروزان نظری

  • کریستین بُلتانسکی: ۲۰۲۱-۱۹۴۴ 

Cover Fa 191121-01.jpg

بهار ۱۴۰۰​​

  • ردِ تَن: چاپ تن‌های دیوید هَمِنز | رها خادمی

  • لُرِین اُگرِیدی: هویت‌های هم‌گون / تن‌های ناهم‌گون | راضیه پور‌فضلی

  • سونیل گوپتا: هویت خانه‌به‌دوش | کتایون دشت‌بازی

  • یِسپر یوست: به‌جای مخاطب | حسین ایالتی

  • انتزاع سیاسی: هارمنی هَمِند و هَواِردینا پیندِل | میلاد رستمی

  • لحظه‌های قطعی: بروس دِیویدسن و عکاسی درگیرانه | سارا سرافرازفرد

  • میل به شی | سام مهتشم

  • فرامتن: گلنار عدیلی

  • مِری اِلن مارک

  • یادمان‌های نو و پایان انسان

  • میراث و بدهی

  • باربرا رُز | سام مهتشم

  • سلی بِینز | الهام سالمیان

  • سیندی نِمسِر | فروزان نظری

KN0501RJD0721A-01.jpg

زمستان ۹۹​​

  • جنبش «من هم» در هنر امروز ایران | مهسا بیگلو و رها خادمی

  • نم جون پِک: آینده‌ای که اکنون بود | سام مهتشم

  • کیث سانیِر و مِری وِذرفُرد: الکترُنیک به‌مثابه‌ی کارماده | میلاد رستمی

  • بازی‌مندی در کارهای اِریکا بِکمن | علی رضا صحاف زاده

  • هوش مصنوعی در میان ابزار و ساختار | مهسا بیگلو

  • رصد زمین: هنر و زیست‌بوم | سپیده اقتداری

  • فرامتن: مارثا ویلسن

  • استیوِن پرینو: نقاشی و مُرده‌خواهی | رها خادمی

  • استرلینگ روبی: بازآرایی نظم مدرن | سپیده اقتداری

  • دِینا شاتس: روایت‌های ناگاه | سارا سرافرازفرد

  • مجله‌ی «لایف» و قدرت عکاسی 

  • مجموعه ‌مقاله‌ی فرهنگ‌‌های عکاسی: بازنمایی، کنش‌مندی، و هویت

  • ایوان رِینر: ۷۳-۱۹۶۱ 
     

CoverWinter99-01.jpg

پاییز ۹۹​​

  • گفتار دیگری و مرکززدایی از کانون هنر | علی رضا صحاف زاده و حسین ایالتی

  • فرنک والتر: فرنک والتر: هنر مدرن و دیگربودگی | میلاد رستمی

  • لینت یادُم‌باچی: به رنگی دیگر باش | رها خادمی

  • خودبازنمایی: گُردن پارکس، داوود بِی، دِینا لاسن، تایلر میچل | دبیرهای کارنما

  • آن‌می له: وانموده‌ی والایی | علی رضا صحاف زاده

  • فرامتن: دیوید سلی

  •  اَلن مک‌کالِم: آرایه‌شناسی فُرم‌ | مهسا بیگلو

  • میان خیابان و صحنه: فیلیپ لُرکا دی‌کرشیا و پال گرَهَم | کتایون دشت‌بازی

  • ماما اندرسن: مکان‌نگاری‌های گنگ | سارا سرافرازفرد

  •  جیم داین؛ طراحی‌های مخفی

  • مردانگی‌ها: رهایی از راه عکاسی

  • امریکا؛ فیلم‌هایی از جایی دیگر

  • لَری کریمِر | سام مهتشم

  • میلتن گلِیزِر | کتایون دشت‌بازی

couple2.jpg

تابستان ۹۹​​

  • گرهارد ریشتر: دیالکتیک رنگ و نقره | حسین ایالتی

  • وید گایتن: دست ماشین | رها خادمی

  • نقاشی رهایی‌یافته: رنگ و گرانش | کتایون دشت‌بازی

  • دیوید پارک: بیم و تردید | دبیرهای کارنما

  • نقاشی فیگوراتیو امروز به‌مثابه‌ی نقد نهادی | میلاد رستمی

  • فرامتن:آر. اِیچ. کواِیتمن

  • پیتر سال: پاپ سوسیالیستی | سارا سرافرازفرد

  • پال مک‌کارثی: طرحی برای فاجعه | مهسا بیگلو

  • نقش و آرایه: کاناپه‌ی ماتیس | سام مهتشم

  • کریستو و ژان‌کلُد: فُرم و هستی | راضیه پورفضلی

  • جرمَنو چلانت ۲۰۲۰-۱۹۴۰ | سام مهتشم

  • سوزان راثنبرگ: ۲۰۲۰-۱۹۴۵ | سپیده اقتداری

  • زرینا: ۲۰۲۰-۱۹۳۷ | سپیده اقتداری

  • مدرنیسمی رو به دیروز، و یا حتا فردا | محمدرضا میرزایی

4-2,300.jpg

بهار ۹۹

  • دانلد جاد: تاکردن فضا در شی | میلاد رستمی

  • ریچل هریسن: آوان‌گارد و میم‌ | رها خادمی

  • سارا زی: چیز | مهسا بیگلو

  • پیرامون، رسانه است | راضیه پورفضلی

  • هانس هاکه: در آستانه‌ی خودپایندگی | حسین ایالتی

  • استیو مک‌کویین: دیدن رنج دیگری | مهسا بیگلو

  • سیاست هویت در هنر شیرین نشاط | دبیرهای کارنما

  • نیکی نجومی: روزهای خوب قدیم، روزهای بد نو | سارا سرافرازفرد

  • فرامتن: اِی. اِل. اِستاینر و نیکُل کیلین

  • اَن ترزا دِکییرس‌ماکر: رقص و ردپایش | کامنوش خسروانی

  • تاریخ هنر اَبرتصویر | سام مهتشم

  • مسعود عربشاهی: ۱۳۹۸-۱۳۱۴ |  دبیرهای کارنما

  • مِی اِستیوِنز: ۲۰۱۹-۱۹۲۴ | سام مهتشم

KN0401-00.jpg

زمستان ۹۸

  • اَلن سِکولا: نظم تصویر | حسین ایالتی

  • تغییر کاربری: عکاسی مستند شهری | سام مهتشم

  • سیندی شرمن: زن عوضی | کتایون دشت‌بازی

  • الکس پرِیگر: کلیفرنیاسازی | رها خادمی

  • پس از میپلثرپ: تک‌گویی‌هایی‌ برای دوربین | دبیرهای کارنما

  • پال اِمپگی سِپویا: کشش سطحی | پرستو اصلان‌بیک

  • «ناخودآگاه دیداری» و جادوی گاه شکست‌خورده‌ی عکاسی امروز | محمدرضا میرزایی

  • پی‌نوشت: هم‌آلان اسکله‌ها؛ هنر و امر جنسی بر کرانه‌های نیویُرک | دبیرهای  کارنما

  •  پی‌نوشت: دو تا بچه؛ خاطره‌های پتی اسمیث | دبیرهای کارنما

  •  پی‌نوشت: گل‌های خونی؛ رُتیمی فَنی‌کِیُده، عکاسی و دهه‌ی هشتاد | دبیرهای کارنما

  • فرامتن: جان لِر

  • وی‌یا سِلمِنس: ترادیسی دیداری | رها خادمی

  • میکا راتنبرگ: زیباشناسی پساصنعتی | سپیده اقتداری

  • باربرا همر: در کدام تن؟ | الهام سالمیان

  • جان بالدساری | | دبیرهای کارنما

  • چارلز جنکس | راضیه پورفضلی

  • منوچهر یکتایی | لیلا دیبا

0304 Cover 96.jpg

پاییز ۹۸

  • آنه ایمهُف: سکس، مشت، اضطراب | میلاد رستمی

  • ویلیم پُپ‌ال: از این پایین | راضیه پورفضلی

  • سوزن لیسی: پیام را گرفتی؟ | سام مهتشم

  • ویتو اکانچی: اسونگالی یا مفیستو | سام مهتشم

  • پرفرما ۲۰۱۹: بازنگری، بازخوانی، بازاجرا | مهسا بیگل

  • پی‌نوشت: هنر اجرا در سده‌ی ۲۱ | دبیرهای کارنما

  • پی‌نوشت: مارشا تاکر؛ رها از حدومرز | دبیرهای کارنما

  • فرامتن: استبان کابِزا دِ باکا

  • هم‌ایستایی و بازمانی در «دژ» اثر مثیو بارنی | علی رضا صحاف زاده

  • شهریار نشاط: ماشین‌های مِیل | حسین ایالتی

  • هیتو اِشتیِرل: هَکر تصویر | مهسا بیگلو

  • پی‌نوشت‌هایی بر کمپ | منظر محمدی

  • بی‌پیچه زن گشاده‌رو: نمایی باز از «زن شماره‌ی ۳» | دبیرهای کارنما

  • رابرت فرنک: ۲۰۱۹-۱۹۲۴ | رها خادمی

  • داگلِس کریمپ ۲۰۱۹-۱۹۴۴ | مهسا بیگلو

  • لوتز باخر: ۲۰۱۹-۱۹۴۳ | سام مهتشم

Screen Shot 2020-05-04 at 23.26.49 pm.pn

تابستان ۹۸

  • هم‌ترازی: نمایشگاه‌های دوره‌ای

  • ونیز ۲۰۱۹: مرگ کیوریتر | میلاد رستمی

  • ونیز ۲۰۱۹: خانه‌ جای دیگری‌ست | رها خادمی

  • ویتنی ۲۰۱۹:‌ جواب سر بالا | مهسا بیگلو

  • ویتنی: نمای دور | سارا سرافرازفرد

  • نفت، گاز آشک‌آور، افیون: پشتیبانی مالی نهادهای هنری

  • مرور فصل

  • رها رئیس‌نیا: نور سیاه | میلاد رستمی

  • ما این‌ جاییم: هنر پس‌از استُن‌وال | سام مهتشم

  • کیدی نُلند: شاگرد جادوگر | علی رضا صحاف زاده

  • باستان‌شناسی دیجیتال | سپیده اقتداری

  • اِیمی سیلمن: خط ثابت | طناز توسلی

  • نهادها چگونه می‌اندیشند

  • سخن‌ از هنر

  • هنر کوییر | سام مهتشم

  • رابرت اَدمز: از غرب میزوری | سارا سرافرازفرد

  • اُکوی اِنوزر ۲۰۱۹-۱۹۶۳

  • منیر فرمان‌فرمائیان 1398- ۱۳۰۱

  • رابرت مُریس ۲۰۱۹-۱۹۳۱ 

  • فرامتن: دَش اِسنو

Screen Shot 2020-05-04 at 23.10.38 pm.pn

بهار ۹۸

  • وارهُل یک قانون است |  علی رضا صحاف زاده

  • اندی وارهل: ****  |  راضیه پور‌فضلی

  • جان واترز: سلیقه‌ی بدِ خوب |  پرستو اصلان‌بیک و سام مهتشم

  • روش برطرف‌کردن موهای زاید |  رها خادمی

  • فیچ و ترکارتَن :‌ کمپ دیجیتال |  کتایون دشت‌بازی​​

  • هم‌چون اندی وارهل 

  • طبقه‌ی کارکن وارهل: پاپ‌آرت و برابری‌خواهی

  • نن گلدین: لب‌خند زیبا

  •  کنش‌گری کیوریتر: به‌سوی سامانی اخلاقی برای طراحی‌وکارگردانی نمایشگاه

  • فرامتن​: مهرداد میرزایی

  • مارثا راسلر: زنجیره‌ی غذایی |  سام مهتشم

  • اِد اَتکینز: به ژرفای یک پیسکل |  مهسا بیگلو

  • رافائل لُزانو-همر: تپش |  سپیده اقتداری​​

  • از شیکِ صنعتی به دیجیتال های‌تک |  راضیه پورفضلی و سارا سرافرازفر​​

  • از نقد به تاریخ: رابرت ونتوری، یناس مکاس، جک برنم، سوزان هیل

0301MID.jpg

زمستان ۹۷

  • سیا ارمجانی: سازه‌های نافرمان  |  علی رضا صحاف زاده

  • طلا مدنی: نورافشانی از پس  |  میلاد رستمی

  • مهران مهاجر: هوای زمین  |  سها سقازاده

  • پی‌یِر هوییگ: عصبهای فرهنگ  |  حسین ایالتی

  • مارک دایان: الگویی در کار نیست  |  راضیه پورفضلی

  • ترِوِر پگلن: دیدن بدون چشم  |  پرستو اصلان بیک

  • دنیل استیگمان مانگرانه: نگریستن به/با طبیعت  |  سها سقازاده

  • هوا به‌مثابه‌ی رسانه  |  کارنما

  • فرامتن: کاتیا گرُخُوسکی

  • ویلیم کنتریج: سربار  |  علی رضا صحاف زاده

  • جولین اشنَبل: نمادهای زندگی واقعی  |  طناز توسلی

  • شارلین فُن هِیل: پادسَبک  |  حمیده آتش‌پا

  • من هم  |  مهسا بیگلو و الهام سالمیان

  • گفتار آذر: دانش‌نامه‌ی دیزاین

  • گفتار دی: آرام مشایدی

  • گفتار بهمن: ترجمه‌ی هنری

  • احسان یارشاطر: ۱۳۹۷ – ۱۲۹۹  |  رها خادمی

KN0204-800

پاییز ۹۷

 

  • در دشت ایام تهی |‌ میلاد رستمی

  • محسن وزیری‌مقدم | رها خادمی و میلاد رستمی

  • بروس نَومن: توجه‌کنین مادرجـ*ده‌ها | علی رضا صحاف زاده

  • پیش از تابش: آغازهای ویدیوآرت |‌ راضیه پورفضلی

  • جان آکمفره: خمیدگی تصویر زمین | مهسا بیگلو

  • چگونه در تاریکی ببینیم | کارنما

  • جایزه‌ی ترنر ۲۰۱۸ | حسین ایالتی

  • فرامتن: کیث اسمیث

  • المگرین و درگست: این چنین زبان‌مان را می‌گزیم |‌ راضیه پورفضلی

  • نیم‌کاسه: هنر و دسیسه | سها سقازاده

  • گونتر فورگ: زیبایی آسیب‌پذیر | رها خادمی

  • دانا گاتچاک: بدترین ترس، بهترین خیال | پرستو اصلان‌بیک

  • دوست دُرثی: دگرپوشی در هنر | سام مهتشم

  • خارجی، شب: براسای، آربس، گُلدین | سام مهتشم

  • نقد کتاب: اقتصاد هنر معاصر

KN0203 RJ SCSH A 1200.jpg

تابستان ۹۷

  • زرِ نقد |‌ میلاد رستمی و علی ‌رضا صحاف‌ زاده

  • عین واقعی | راضیه پورفضلی

  • ایدرین پایپر: دگرخود | میلاد رستمی

  • زُیی لِنرد: بایگانی به‌مثابه‌ی دل‌بستگی | سها سقازاده

  • پایان‌های دیوید وُینارُویچ | علی‌ رضا صحاف زاده

  • پیتر هوجار: غول آرام | پرستو اصلان‌بیک

  • رابرت میپلثرپ: چیزی شگفت در مرکز رخ داده‌است

  • فکیر موسافر: بازپس‌گیری تن | سام مهتشم

  • جنی سَویل: کارگاهی به‌نام تن | مهسا فرهادی‌کیا

  • گفتار تیر ۹۷: رضا عبده

  • گفتار مرداد ۹۷: از کارگاه

  • هرالد زیمان: موزه‌ی وسواس‌ها | سام مهتشم

  • سه‌سالانه‌ی نیومیوزیم: نجوای کنش‌گری | حسین ایالتی

  • ساخت لُس‌اَنجلس ۲۰۱۸ | مهسا بیگلو

  • کری مُیر: پارپار و پیوسته |‌ رها خادمی

  • اروینگ سندلر ۱۹۲۵-۲۰۱۸ | سارا سرافرازفرد و سام مهتشم

  • اسطوره‌ی زن جنگ‌جو |‌ لیندا ناکلین

kn0202th.JPG

بهار ۹۷

  • بومی‌سازی هنری | حسین ایالتی

  • رضا عبدُه: فصلی در جهنم | سام مهتشم و علی‌ رضا صحاف‌ زاده

  • گفتار: مرور بهار ۹۷

  • فرامتن: رها رئیس‌نیا

  • ارواح جنوب | میلاد رستمی

  • مارک برَدفرد: تکه‌پاره‌های تاریخ

  • خیابان، موزه، یا گورستان | مهسا بیگلو

  • یان ووُ: نفس‌ام را بگیر | راضیه پورفضلی

  • بوم‌نگاری‌های استیون شُر |‌ سام مهتشم

  • دیوید سَلی:‌اما و پس یا اگر | علی‌ رضا صحاف‌ زاده

  • رابرت گُبر: تیک‌تاک | سام مهتشم

  • بودن: عکاسی نو مُما |‌ سها سقازاده

  • بازپیکربندی نقاشی |‌ دیوید جاسلیت

  • لُرا اُئِنز:‌ غرور شکسته‌ی نقاشی

  • ژان‌میشل باسکیات:‌ فریادی در خیابان

KN0201B9718 (W).jpg

زمستان ۹۶

 

  • هنر در دوران اینترنت | سها سقازاده

  • هنر رسانه‌ای در عصر پسارسانه‌ | مهسا بیگلو

  • ماشین‌ها برای ماشین‌ها  | حسین ایالتی

  • تُماس روف:‌ از آنالُگ به ورای دیجیتال  | سام مهتشم

  • فرامتن: عبدالرضا امین‌لاری

  • گسترش فضایی نهادهای هنری |  مهسا بیگلو

  • گفتار دی: مستند منیر

  • گفتار بهمن: پرُژه‌های آرشیوی استودیو کارگاه

  • تُنی کرگ: کارخانه‌ی طبیعت | میلاد رستمی

  • زخم‌های ذهنی لوییز بورژوا  | سام مهتشم

  • کرُلی شنیمن: برای بودن، بیش‌ازاندازه زیبایی  | راضیه پورفضلی

  • ارُتیسم، زنان، سانسور  | مهسا فرهادی‌کیا

  • عکاسی کافی نیست |  محمدرضا میرزایی

  • «آن» درباره‌ی ما چه می‌گوید؟ | علی رضا صحاف‌ زاده

  • تاریخ ناتمام سرکشی | علی رضا صحاف‌ زاده

پاییز ۹۶

  • دوسالانه‌ی مونستر ۲۰۱۷:‌ زیست‌بوم هنر  | میلاد رستمی

  • مردم دربرابر هنر  |  سام مهتشم

  • دوسالانه‌ی استانبول:‌یک هم‌سایه‌ی نه‌چندان بد  | راضیه پورفضلی

  • سرکوب آرام هنر در ترکیه

  • گوهر کلاژگون امر جنسی | علی رضا صحاف‌ زاده

  • نایری باغرامیان: کژنمایی حرفه‌ای  | راضیه پورفضلی و علی‌ رضا صحاف‌ زاده

  • لیندا ناکلین ۱۹۳۱-۲۰۱۷  | مهسا فرهادی‌کیا

  • کاوه گلستان: در اتاق تاریک | حسین ایالتی

  • فرامتن: کاوه گلستان

  • دیدار با تصویر مدرن | سها سقازاده

  • جهانی‌شدن و اندیشه‌ی جهان‌وطن | سام مهتشم

  • گفتار آذر: مرور پاییز ۱۳۹۶

  • لوییز لالر: محتوای زمینه | سها سقازاده

  • رادنی گرهم: پژوهش رسانه | آرش دهقانی

  • کارل آندره: مجسمه درنقش مکان | سام مهتشم

  • فرامتن: گریسن کاکس

تابستان ۹۶

 

  • هم‌ترازی تابستانی

  • دوسالانه‌ی ویتنی ۲۰۱۷: آوانگاردهای ازنظرسیاسی درست | علی‌ رضا صحاف‌ زاده

  • دوسالانه‌ی ویتنی ۲۰۱۷:‌بودن با دیگری از دور  | سُها سقازاده

  • امتیاز سفید، بازنمایی سیاه  | سام مهتشم

  • پنج‌سالانه‌ی دُکومنتای ۱۴:‌سایه‌بازی با جنوب |  حسین ایالتی

  • پنج‌سالانه‌ی دُکومنتا: دکومنتا و پایان آوانگارد | راضیه پورفضلی

  • دوسالانه‌ی ونیز ۲۰۱۷: فرار از زیست سیاسی  | میلاد رستمی

  • دوسالانه‌ی ونیز ۲۰۱۷: خاک، خون، هنر  |  مهسا بیگلو

  • کیوریترهای ونیز، ویتنی، دُکومنتا

  • دوسالانه‌ی شارجه: تموج | مهسا بیگلو

  • فرامتن: نیکی نجومی

  • حیوانیت و من که می‌اندیشم | حسین ایالتی

  • ولید بشتی، ساخته‌گزیده‌هایی با ابرشی | سام مهتشم

  • ری کاواکوبو: تن‌پوش به‌مثابه تن‌دیس |  منظر محمدی

  • دیوید هاکنی: تربیت بد | سام مهتشم

  • هورد هاجکین:‌۱۹۳۲-۲۰۱۷  | میلاد رستمی

KN0101-800.jpg

  شماره‌های  پیشین فصل‌نامه‌ی کارنما

به‌صورت تک‌نسخه‌ی چاپی و تک‌مقاله‌ی دیجیتال

در اختیار شما قرار دارند.  

برای سفارش به این‌جا بروید

Kaarnamaa Art Magazine 180800.jpg

دیجیتال یا چاپی

فهرست تصویری  مقاله‌های کارنما

یادداشت‌هایی درباره‌ی زن، زندگی، آزادی

1
2

تابستان ۹۸

1
2

بهار ۹۸

1
2
bottom of page